Hennes

Alla inlägg under april 2010

Av Sara - 20 april 2010 17:24

Så, nu har jag äntligen ringt till Läppe camping och talat om att vi inte kommer kunna vara trubadurer där iår som vi var förra året. Vilket faktiskt är lite tråkigt, var en upplevelse att få göra det samtidigt som det var kul att tjäna egna pengar. När jag ringde och berättade nyheterna lät han (ägaren) nästan besviken. Han frågade till och med om ingen annan kunde hoppa in istället om vi inte kunde bli just de vi varit förra året. Ett tecken på att han tyckte vi var bra iallafall =)


Om jag ska vara ärlig känns det lite tråkigt att inte kunna göra det här iår, särskillt som jag inte fått tag på något annat jobb. Ska ju såklart fortsätta söka men risken finns ju alltid att man inte får något och får gå arbetslös.

Tror faktiskt inte att jag skulle hantera arbetsöshet så bra, jag skulle bli extremt rastlös av att bara gå hemma. Skulle ju inte ens ha råd att ta mig någonstans då buss kostar och jag inte precis bor i en stad. Skulle nog inte orka cykla flera mil varje dag heller, då jag dessutom alltid varit ganska dålig på att cykla av någon anledning.

Ännu värre skulle det vara om alla man kände fick jobb. Såklart vill jag mina vänner det bästa men jag skulle bli fruktansvärt uttråkad och skulle känna mig väldigt ensam. Till slut skulle jag bli så jobbig att ingen skulle orka umgås med mig längre, och då skulle jag bli ensam på riktigt!


Nej usch vilka skräckscenarion jag målar upp. Får verkligen hoppas att jag får ett jobb iallafall tills hösten. Men man vet aldrig, det är det som är det jobbiga. Jag undrar verkligen hur mitt liv ser ut om ett halvår...

Av Sara - 19 april 2010 21:46

Usch, usch! Eller nåt i den stilen. Jag är fattigare än jag varit på flera år. Det känns inte alls bra. Har varit skylldig mamma pengar för olika shoppingbesök sen i början av december och framåt. Utgifter som man inte räknar med när man kollar hur mycket pengar man har kvar på sitt konto. Dessutom har jag köpt mobil och MP3 som jag nu måste betala. Inte alls billigt det här.. och jag som sticker till England snart, jag kommer vara pank. Får börja jobba på lämpligt ställe. Säkert någon som behöver hjälp med något. För nu när det är vår vill man ju kunna spendera iallafall lite på skoj.

Får samla ihop massa gammalt krimskrams och öppna gårdsloppis, det kan jag ha som affärside :P

Av Sara - 18 april 2010 21:21

Hur stor chans är det att en människa förändrar sig och hur stor risk är det att det blir precis som det blivit förut?

Av Sara - 18 april 2010 10:44

Vad jobbigt det är med läxor! Eller nja, inte bara läxor, allt man måste göra men som man drar sig för att göra in i sista stund. Typ söka jobb. Men just nu ligger mitt största fokus på Projektarbetet i skolan som ska vara klart nästa vecka. Med själva skivan har jag kommit rätt långt och det är inte jättemycket kvar att fixa med på de två låtarna. Mitt största problem just nu är projektarbetsrapporten. Får ont i magen bara jag tänker på det. Har inte alls skrivit mycket och den måste liksom vara klar tills fredag! Men jag får skylla mig själv, för att jag än en gång skjutit upp saker alldeles för länge. Jag tycker att jag borde lära mig av mina misstag, men icke. Får stressa och sitta uppe halva nätterna som vanligt när det är någon läxa som MÅSTE in. Men av någon anledning är det lätt att tänka att "jag gör det sen" och sen göra något helt annat, något roligare.


Som igår, då var jag med Natalie, det var jättetrevligt. Vi gick en promenad på uppemot en mil (tog typ två timmar i ganska snabb takt), lagade taco och pratade massa. Då kanske jag borde gjort projektarbetet, men det är så lätt att skjuta upp saker när det finns annat som är roligare.

Av Sara - 17 april 2010 11:21

Funderar på att göra om på min blogg igen, utseendemässigt alltså. Men vet än så länge inte hur. Jag får tänka på saken.


Igår försvann isen på sjön utanför mig. För mig är det ett av de säkraste vårtecknena och en milstolpe på vägen mot sommar. Och eftersom det blåser idag så är det även vågor på sjön, för första gången på flera månader. När jag går ut senare måste jag komma ihåg att gå ner till stranden och lyssna på vågorna =)

Av Sara - 15 april 2010 18:22

Kollade i kalendern och kom på att tiden har gått väldigt fort på sista tiden, om tre veckor fyller jag! Och om två månader har studenten redan varit och jag sitter på flyget till England. Tror förresten inte att jag nämnt det förut i min blogg, så jag gör väl det nu. Jag ska till London! Ska bli hur kul som helst =) Och det är bara två månader kvar nu. Och då jävlar ska vi ha kul. Right girls?

Men nu hoppade jag av mitt spår. Tiden går fort hur som helst, snart kommer jag inte gå i skolan något mer. Snart är jag arbetslös... och det var väl ungefär allt jag hade att säga om det. England är mycket roligare att fokusera på än framtida jobbkriser för mig. Så det tänker jag göra, vara glad för att jag ska dit istället. Och det är jag, är väldigt glad att vi bestämde oss för att kosta på oss och faktiskt göra det här. Jag vill åka nu!

Av Sara - 14 april 2010 21:16

Nämde jag att jag var på komvux idag i min förra blogg? Tror inte det, var nog för upptagen av att prata om kläder då. Hur som helst roade jag mig med det idag, trodde att det var sista anmälningsdagen imorgon men det var tydligen fritt att anmäla sig när man ville till den 10 augusti då kurserna startar. Men komvux är bara min plan B, om jag inte får något jobb. För jag pluggar hellre än att vara arbetslös! Visserligen är det bara ett ämne jag behöver plugga upp för att komma in på sjukgymnastutbildningen (som är det yrke jag lutar åt just nu), nämligen Naturkunskap B, ett ämne jag inte haft förut. Men det är ju alltid något iallafall, även om det bara blir 100 poäng på ett halvår, dvs väldigt lite. Men då har jag ju tid att jobba samtidigt. Men det är bara ett drömscenario för mig. Det märks hur det blir i höst, jag tänker iallafall söka. Som en plan B. Om jag får jobb är det bara att säga ifrån sig platsen. Hoppas jag får jobb!!


Men nu måste jag gå ner och duscha, ska tydligen komma en rörmokare hem till oss klockan halv 7 imorgon och kolla inne i vårat badrum och då kan jag ju inte duscha.

Ha så kul!

Av Sara - 14 april 2010 19:23

Jag sitter här och kollar på kläder på internet. Är så extremt sugen på att handla! Och ändå gjorde jag det senast i fredags, dock bara baskläder. Det här är inte alls bra för min ekonomi känner jag. Jag hade bestämt mig för att spara pengar eftersom jag efter skolans slut ska bege mig ut på en liten resa men det går inte alls bra. Jag vill bara spendera, är så sjukt mycket jag vill ha just nu! Jag brukar vara ganska sparsam, något jag är stolt över med mig själv. Men nu är det svårt ska jag säga! Jag går förbi ett skyltfönster och tänker att det där vill jag ha. Men jag har ingen inkomst, bara mitt studiebidrag, och det måste jag spara. Det är jättetråkigt! Det är knappt så jag vågar gå in i affärer längre, är alltid något man fastnar för. Och som det känns nu skulle jag gärna byta ut hela min garderob om jag kunde. Eller kanske inte hela... men hur som helst, min poäng var iallafall att jag vill ha nya kläder! Det är ju faktiskt vår nu, då vill man ha vårkläder. Och snart sommarkläder. Att gå med sina vinterkläder känns inte alls lika roligt längre. Grått och svart är två färger jag helst undviker såhär års, dock är det ju dem man använder mest på vintern.

Långt inlägg om ingenting kanske, men nu blev det så. Och jag har en förmåga att skriva långt, vad jag än skriver om.

Men nu ska jag försöka jobba lite mer på mitt projektarbete, är ju snart dags för inlämning. Läskigt.

Ovido - Quiz & Flashcards