Hennes

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Inlägg uppdelat på två, del 1. Den vardagliga

Av Sara - 6 september 2010 20:28

Det här inlägget skulle egentligen behöva delas upp på två, just därför att jag har två olika saker att berätta, en äcklig och en vardaglig. Jag börjar med den om min vardag: (det äckliga följer i annat inlägg, allt för att underlätta)

Idag har jag haft min första dag på mitt nya jobbschema där jag jobbar tre dagar i veckan istället för 5. Det innebär att jag är på jobbet tisd-onsd-torsd och är hemma måndagar och fredagar. Detta kom jag fram till tillsammans med min ena chef. Jag förklarade situationen för honom, att jag är villig att ge jobbet en andra chans men att det samtidigt är jobbigt att pendla och att jag vill ha tid för annat, såsom att ta körkort. Detta hade han full förståenlse för, och även de kommer tjäna på om jag skaffar det i framtiden.


Så till poängen, jag har varit hemma idag. Det var väldigt skönt även om jag inte fick ett dugg gjort av det jag hade tänkt. Eller jo, jag städade lite i mitt rum, det var det enda.

Sen har jag hunnit med att plocka kantareller på tomten med, det känns lite lyxigt att de växer i trädgården faktiskt! Det var jättemycket med svamp iår också, blev nästan ett helt durkslag fullt.

 

Fortsättning följer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards