Hennes

Alla inlägg under juni 2009

Av Sara - 29 juni 2009 23:00

Nu har det gått ett tag sen jag skrev sist. Och ärligt talat har jag ingen aning om vad jag ska skriva nu heller. Just nu kollar jag på tv, two and a half men. Dagarna går fort såhär års, så fort att jag inte hinner sitta vid datorn nu för tiden. Kanske av den anledningen att det varit så underbart väder. Jag vill inte missa ett ögonblick genom att vara inne.

Idag har jag badat med Natalie, sen hade jag körlektion så åkte in till stan för det och hittade två par shorts när jag väntade på att den skulle börja. Det kallar jag tur. Dessutom fick skjuts både dit och hem på olika sätt så slapp åka buss =)


Jag älskar sommarlov! Förutom att man inte har busskort finns det inget negativt alls med det. På sista tiden har jag till och med varit väldigt social enligt mig själv. Första veckan gick mest åt till att vara hemma och vila men nu känner jag att jag kan göra grejer oxå, förut hade jag absolut ingen lust med det ens.


I fredags var det klassfest, eller såkallad "Estetfest" i Katrineholm. Det var väl sådär kul. Var inte så mycket folk och de som var där var inte de som jag brukar umgås med i vanliga fall. Men det var trevligt iaf. Lisa och jag hade lite problem att hitta först så det slutade med att två fick komma och möta oss så det löste sig iaf :p

I lördags var jag och Natalie på krogen. Det var spännanade. Var inte jättemycket folk ute och inte så många i vår ålder men det var kanske bara bra, gjorde ju att vi blev mer uppmärksammade. Fick hur mycket gratisdrinkar och shots som helst, både från ägaren och andra som jobbade där och inte gjorde det. Väldigt ekonomiskt! Blev lagom påverkad för andra dagen i rad så kändes rätt bra när jag bara tog det lugnt igår. Såna dagar behöver man oxå! Iaf jag. Då kunde jag vara social mot Elin oxå så vi lekte i vattnet nästan på samma sätt som när vi var små. Igår kom mamma hem från Stockholm oxå efter att ha spenderat helgen där.

Jag saknade henne som vanligt, känns inte som jag träffar henne tillräckligt ens när jag är hemma på kvällarna och hon kommer hem vanlig tid. Hon kommer hem så sent. Det är tråkigt! Men jaja, snart har vi alla lov och då får vi mer tid till varandra. Det ser ja fram emot =)

Av Sara - 23 juni 2009 22:47

Jag är brun!

Och jag vet hur ytligt det är att skriva en blogg om det men ibland måste även jag få utlopp för mitt ego. Jag älskar sommar :)

Av Sara - 20 juni 2009 22:22

Nu känner jag att det var ett tag sen jag bloggade och att det börjar bli dags igen. Som vanligt ska jag försöka mig på någon slags snabbgenomgång av tiden som varit sedan sist. Viktigast av allt var ju såklart skolavslutningen! Så nu är altså det efterlängtade lovet äntligen här. Avslutning var det i lördags, vi esteter tvingades sjunga för studenterna, lagom kul när alla andra tvåor fick sommarlov en dag före oss. Det var såklart surt men inte mycket att göra åt. Vi sjöng och som tur var var årets avslutning inte riktigt lika lång som förra, så blev inte riktigt lika segt iaf.

På kvällen var det fest såklart. Vi började hemma hos en nu f.d estetare och fortsatte senare på kvällen inne i tha city. Var tjockt med folk och skitkul. Stämningen var på top och alla var glada och berusade.


I måndags bestämde sig herr Sol för att titta förbi ett par dagar, det firade jag genom att göra honom sällskap utomhus.

Igår var det som bekant midsommar. Hade länge beslutsångest vad jag skulle göra då. Till slut lyckades jag bestämma mig och följde med mamma och Elin till Vagnhärad och min syssling med familj. Det blev faktiskt väldigt trevligt, men det var väntat. Det var ett säkert kort jag spelade på när jag bestämde mig för att åka dit. Idag var det sedan meningen att jag och en till skulle åka till Brevens Bruk. Det var midsommarfirande där igår och det fortsätter även idag. Skulle väl komma endel folk men det sket sig iaf. Tråkigt med tanke på att det inte är midsommar så ofta kan jag tycka...

Hur som helst, det kommer flera dagar även om jag själv tycker att jag har lite rätt att vara besviken nu.


 

Dagens visa:

Det är så jävla tråkigt så det är inte sant

Byn är jätteful och allt är likadant...

Av Sara - 13 juni 2009 18:36

Sommarlov!!!!

Av Sara - 10 juni 2009 22:16

Usch vad trött jag är idag igen. Det är jobbigt att man aldrig går och lägger sig när man borde. Men som tur är har jag sovmorgon till 9 imorn. Eller egentligen ska vi kolla film på morgonen "Ondskan" av Jan Guillou, men jag har redan sett den så orkar inte åka in för det och sen ha håltimme till ett. Tio över har jag förresten körlektion då, hoppas det går bra... Tänkte öva lite nu när jag ska hämta Elin vid 11. Hon är på bal idag och tydligen höll den på till 11. Rätt sent att ut och åka då så får se om jag orkar. Kul att köra bil om så bara till Vingåker, dock är jag väldigt trött.


Som sagt är syster på bal. Hjälpte henne att smiknas förut, hon blev så fin så =) Såklart var det inte bara sminket utan oxå klänning och frisyr. Blev nästan lite stolt. Fick flachbacks från när jag var på balen. Dessvärre kommer jag knappt ihåg något. Kommer dock ihåg att jag oxå kände mig fin. Men vem gjorde inte det då?

Kollade på alla fina bilar som kom och lämnade av niorna oxå. Väldigt snygga, om jag hade vetat mer om bilar hade jag kunnat skriva mer om det ämnet. Kom en häst oxå, den var söt. Kan dessvärre inget om hästar heller :p

Men kom faktiskt en bil med samma namn (?) och en vid namn Holken, mer känd som Sveriges fulaste bil. Ingen direkt komplimang men rätt coolt att komma i den ändå som kontrast mot alla glänsande, putsade bilar med skinnsäten.

Av Sara - 8 juni 2009 23:06

Måndag kväll, sitter här och borde sova. Men har sovmorgon till 1 imorgon så är ingen brådska. Idag har jag äntligen lyckats köpa en avslutningsklänning som föll mig i smaken. Dock är jag inte helt nöjd med den så får se hur det blir. Väldigt mycket jobb att sy om den konstaterade mamma och jag nyss.

Vi är kompisar igen nu, det efter ett rejält bråk som tog sin början ungefär då hon kom hem. Varför? Ingen som vet. Det är sånt vi måste göra för att överleva i det här huset. Bara stackars Lisa som återigen fick vara med när helvetet bröt löst. Hur som helst älskar vi varandra något oerhört och alla dessa fajter vi har är bara till för att vi ska uppskatta de fina stunderna bättre. Dock är det väldigt jobbigt när det väl bråkas. Men är väl samtidigt något som måste få hända när man bor i samma hus och gnater på varandra, är någon på dåligt humör så kan det bara blixtra till. Som tur är blixtrar det inte så länge hemma hos oss. Snart är det fint väder och frid och fröjd igen.

Howsoever (om nu det är ett ord) så färgade jag håret idag! Hoppas det blev fint. Typ blont igen så är väl ingen som märker någon skillnad skulle jag tro. Jag kommer göra det, hoppas det blev bra!


Den tredje saken ville skriva om innan jag kryper till kojs är lite djupare förklaring på min förra blogg:

Jag var arg, väldigt arg, när jag skrev det inlägget. Då visste jag inte heller alla detaljer som jag sedan fick reda på. Så nu är allt en smula bättre iaf. Även om jag fortfarande känner mig sårad och lurad. Men det ska jag inte gå in på djupare på en offentlig blogg som min. Så kanske inte värsta bästa förklaringen för allmänheten, men bara vissa speciellt utvalda förstår så är jag nöjd.

Godnatt

Av Sara - 5 juni 2009 22:26

Jag känner mig så jävla sviken.


Är alla killar dumma i huvudet eller har jag bara otur?

Av Sara - 3 juni 2009 21:55

Onsdag. Och vad har jag åstadkommit idag? Jo en liten tripp till Eskilstuna blev det med kära Lisa. Lurade mamma at ta bilen till jobbet imorse så behövde bara åka buss till men fick skjuts hem (eller jag körde :p).

Vi hade siktat in oss på elvabussen men blev lite stressigt att hinna med den så det slutade med att Erik, som förresten fick körkort igår (stort GRATTIS) fick skjutsa oss efter bussen. Men vi han ikapp och om den iaf. Haha stackars Erik.

Väl i Eskilstuna var det meningen att jag skulle köpa en klänning till avslutningen och midsommar. Det sket sig totalt, hittade ingenting. Dock lite annat smått och gott dvs ett par skor, två T-shirts och en bikiki. Klänningen får bli i stan. Och hårfärg, jag har fått utväxt. Och så måste jag klippa mig. Men det får bli en annan dag. Just nu är jag väldigt övertrött, det är alnedningen till att min blogg är så flummig.

Men det var min dag iaf.

Hur var er?

Ovido - Quiz & Flashcards