Hennes

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Sara - 24 april 2010 17:22

Skrev i min förra blogg hur jag ville få kontroll över mitt liv igen. Well, nu har jag varit ute och släpat/burit pinnar hela dagen från ett stort träd som fällts, någon slags träning måste ju det oxå ge kan man tycka. Om inte annat var det skönt att bara få vara ute i vårvädret :)

Nu ska jag äta och sen sticka till Lisi, av ingen speciell anledning förutom att det är kul. Men nu pep min mat i micron, ska äta färdigköpt mat från ica för att lyxa till det lite, haha.

Puss på er!

Av Sara - 24 april 2010 11:54

Imorse var jag ute och sprang, för första gången sen jag fick min astma för ett och ett halvt år sen. Har helt enkelt inte vågat göra det förut, för så fort jag springer lite får jag svårt att andas, och det har ju såklart effekten att jag undviker att springa. När man får andningsnöd får man ju nästan panik. Men det är så himla skönt att springa, och man känner sig så duktig efteråt. Jag har verkligen tänkt att jag vill kunna göra det i sommar, så därför tränar jag upp min kondition redan nu. Självklart fick jag mjukstarta lite idag, springa ett tag, gå ett tag osv. Men det kommer ju bli bättre med tiden. Och det gick faktiskt över förväntan att springa, jag fick ta astmamedicin såklart och jag var helt slut när jag kom hem. Men det var ändå med ett leende på läpparna.


Mitt mål just nu är att springa 1-2 gånger i veckan. Om jag springer 1 gång är jag nöjd med det, springer jag 2 gånger är det en bonus. För vid det här laget har jag insett att det är ingen ide att försöka ställa för stora krav på mig själv, då slutar det med att jag ger upp istället för att det blir för jobbigt och tar för mycket tid.


Anledningen till att jag vill bygga upp min kondition (förutom att man mår bättre av det) är att om jag ska kunna arbeta med de saker i framtiden jag hoppas få arbeta med så kommer jag garanternat göra mig illa om jag inte är vältränad. Jag vill jobba typ som personlig assisten eller nåt åt det hållet, och det är ett tungt arbete.

Dessutom har jag ju som sagt astma, och har man dålig kondition blir astmasymptomen värre har jag hört, och det kan nog stämma. Har jag bra kondition kan jag nog göra mer och mer innan jag känner av den.


Så nu ska jag ta kontroll över mitt liv. Önska mig lycka till.

Ovido - Quiz & Flashcards