Hennes

Alla inlägg under maj 2009

Av Sara - 31 maj 2009 18:36

Just nu har jag exakt lika många besökare denna månad som jag hade förra. Och jag har fortfarande 6 timmar på mig att slå förra månadens mig. Totalt ointressant kanske men jag tror jag kommer vinna :D


Nu ska jag göra läxor. Men var lugna, fler totalt värdelösa blogginlägg kommer!

Av Sara - 29 maj 2009 23:10

Idag hade vi premiär som trubadurer i Läppe. Hade altså uppspel för första gången. Det var spännande. Blev nervös först när vi kom dit men det gick över rätt fort ändå. Lisa och Christine lät mig sköta allt snack mellan låtarna, omtänktsamt av dom. Vi hade ca 30 låtar vi spelade på två timmar. Och det räckte knappt. Dock inte världens största publik, men det var ju bara väntat. De allra flesta satt vid sina husbilar och lyssnade. Vi hade dock vår egen fanclub bestående av Lisas familj och min mamma.

900 kr blev det sammanlagt sen, kunde blivit 1000 om vår arbetsgivare (låter så fruktansvärt vuxet) inte kommit på att han ränknat fel. Tragiskt. Vi är ju faktiskt välbehövande nu när det är vår enda inkomst i sommar. En gång varannnan fredag, det blir inte mycket.

Dock ska det vara två fredagar i rad nu. Nästa gång nästa vecka altså. Får slänga ihop ett spelschema tills dess nu då. Kan bli stressigt. Men vi är ju nästan profs nu så det ska vara lugnt (?).


Hur som helst ska jag igen nämna att jag är fruktansvärt trött och tänker gå och lägga mig. Fredag kväll, känner mig hur tråkig som helst. Då ska man festa och vara uppe hela natten. Men ärligt talat orkar jag inte ens tänka på det nu. Ännu mindre göra nått annat än att sova.

Tillbaka nästa vecka på Läppe camping om någon vill se. Hör av er innan isåfall. 

Godnatt så länge

Av Sara - 27 maj 2009 20:59

Fasen vad trött jag är. Fick gå upp tio i fem imorse för jag hade körlektion halv 8 och blev tvungen att åka med mamma in till katrineholm. Dock gick den bra för en gångs skull. Lyckades till och med göra vissa framsteg. Skolan var rätt tråkig men det brukar onsdagar var i allmänhet tack vare att alla lekioner är så jävla långa då. Efter skolan har jag, Lisa och Christine återigen tränat inför Läppe. Första gången är på fredag fick vi reda på idag. Så har varit allmänt stressade över det, trodde det skulle vara två timmar men sen visade det sig att det skulle vara tre. Innebär väldigt många mer låtar!

Men du nu ringde hon och sa att det bara var två timmar speltid och det känns bra. Fasen vad hon snackade :p Nu ska jag sova. Var som sagt väldigt längesen jag vaknade.

Godnatt

Av Sara - 22 maj 2009 21:15

Jag är rastlös som fan. Skulle helst av allt velat gå på fest eller nått idag. Träffa folk och bara ha kul. Såklart blev det ingenting av med det tack vare att jag är sjuk (som jag nämde i min förra blogg "En liten känsla av att vara stor" så ska inte dra det igen). Så det blir att bara sitta hemma ikväll. Får gå och lägga mig snart och hoppas att jag mår bättre imorn. Men det är synd för jag hade verkligen verkligen lust att festa som sagt. Men det kanske bara är för att jag är sjuk och inte kan det. Man vill alltid ha det man inte kan få.

Skit samma vad det berodde på. Synd att vara sjuk på en fredag i vilket fall. Fan.

Av Sara - 22 maj 2009 13:51

Det värsta med lov är att jag alltid lyckas bli sjuk på dom. Så även denna gång. Helt genomförkyld med igentäppt näsa och huvudvärk. Dock ingen feber vilket känns bra även om det känns som det. Om det hade vart skoldag hade jag inte brytt mig så mycket, det är mest att nu när det är lov ville jag ju göra alla de saker jag sett fram emot oxå. Får inbilla mig att jag är frisk och ta smällen sen när skolan börjar istället.


Idag har mamma och jag vart i stan och fixat lite. Nu när jag är 18 så har mamma inte längre kontroll över mina pengakonton. Det var besvärligt då det alltid varit hon som fixat med mina pengar förut. Avsikten med bankbesöket var altså att jag åter skulle få dela internetbank med mamma. Väl på banken bytte vi plan och det slutade med att jag fick en egen internetbank istället. Vi hade trott att det kostade att ha det men om man inte hade några inkomster så är det tydligen gratis. Känns mycket tuffare att kunna föra över pengar själv och dessutom mycket smidigare så det var så det fick bli. Så nu har jag en egen liten dosa och dessutom stenkoll på mina konton. Känner mig så vuxen =)

Dessutom när jag kom hem så hade jag fått två brev, jag får aldrig brev! Det spädde på min känsla av att vara stor. Konstigt nog skrämmer det mig inte.

Inte bara dåliga saker med att vara 18 som jag fruktat trots allt.

Av Sara - 19 maj 2009 20:23

Känner att det börjar bli dags för mig att berätta om vad som hände i lördags. Även då jag egentligen inte är på så stort blogghumör just nu. Men ska göra mitt bästa ändå.

Lisas överraskning var ju då (men det visste ni ju redan om ni följer mig blogg). Och nog var det en överraskning allt! Hon sa till mig att inte ha för stora förhoppningar så det hade jag inte. Men det kunde jag haft och ändå blivit glatt överraskad.

Lisa och hennes mor kom och hämtade upp mig vid tre på lördagen. Sen bar det av mot Vingåker. Jag hade fortfarande ingen aning om vad som väntade och när vi åkt förbi Örebro började jag undra. Till slut stannade vi i Mariestad. Där visade det sig att vi skulle gå på en aukustisk konsert med Kaj Karlsson. (Första gången jag lyssnade på honom var i bilen till konserten då utan en aning). Men den började inte förrän 9 och klockan var väl typ 5 då så vi hade lite tid att slå ihjäl först. Vi fikade och åt mat och hade det mysigt (kändes lite som att vara på semester). Dock var staden fruktansvärt tråkig!

Jag menar visst, den var väldigt vacker och så men inte en käft någonstans. Eller jo, alla människor i staden åkte runt i sina raggarbilar. Verkligen alla hade raggarbilar. Och alla pimpade! De åkte varv på varv i sina bilar och dunkade musik och drack. Gammal som ung, alla åkte bil och alla var lika fulla. Jag överdriver inte, vi satt på en utomhusservering och man kunde se samma bil säkert 10 gånger. De hade väl någon slinga de åkte. Men knappt en enda gående människa som sagt. Väldigt skum stad som sagt.


Men nu till konserten. Den var väldigt bra! Blev mycket positivt överraskad. Hans låtar hade ett sånt djup på nått sätt, de berörde. Ibland fick jag hindra mig själv från att gråta. Jag lyckades nog inte alltid heller. Kaj Karlsson är egentligen en alkholist med två barn. De flesta av hans låtar handlade om det. Han öppnade sig själv i sina låtar.Jag blev berörd. Samtidigt som han kunde sluta mitt i en låt för att lägga till nått han ville säga. När han pratade var han kul men när han sjöng var han allvarlig.


Det var inte överdrivet många i publiken. Vi var dessutom först på plats och trodde i några jobbiga minuter att vi skulle bli ensamma. Men det kom fler. Dock inte så många som sagt, 30 kanske. Men det gjorde ingenting. Med hans akustiska spelande kändes det då nästan som om han sjöng direkt till oss. Iaf till mig.  

Tack för en bra överraskning och en bra dag Lisa <3

Av Sara - 16 maj 2009 14:34

Igår träffade jag Natalie för första gången på två år. Det var väldigt trevligt faktiskt. Kändes som om vi hade väntat alldeles för länge. Hoppas verkligen inte det dröjer lika länge igen :p

Snart vet jag inte vad som händer. Bokstavligen. Lisa har planerat något fuffens för mig för att jag fyllt år. Det ska bli spännande.

Dock har jag lite bråttom nu för dom kommer klockan tre och jag måste äta. Så jag hinner inte skriva mer nu. Hoppas att det blir kul men varför skulle det inte?

Puss

Av Sara - 15 maj 2009 17:38

Idag har jag tagit årets första dopp i Viren. Det var rätt kallt, men det var väl väntat :p

Ovido - Quiz & Flashcards