Hennes

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Kleptoman

Av Sara - 25 augusti 2010 08:52

Sitter på jobbet. Kom precis hit efter att ha suttit på stationen en stund och dessförinnan sovit på tåget och bussen. Jag kom på det tidiga tåget till Norrköping som går vidare till Linköping sen, och där finns det olika klasser, tydligen. Och jag satte mig i klass 1 på övre våningen. Kände på en gång när jag kom upp där att jag inte passade in, alla där såg så viktiga ut i sina kostymer och varsin laptop i knät, men eftersom jag inte kände för att gå ner igen och trängas på den överfulla undre våningen satt jag kvar där uppe. När konduktören kom var jag lite orolig att hon skulle säga till mig att gå, men hon sa inget, men sa att det fanns frukost att ta (för de som åkte första klass på riktigt då såklart antar jag). När jag såg frukosten de andra åt tog sig en plan form i mitt huvud och jag bestämde mig för att sno en påse med frukost. När tåget stannade i Norrköping tog jag så en påse och gick ner, kände mig som en riktig tjuv och var övertygad om att jag skulle bli tagen på bar gärning, hur nu det skulle gå till? Hur som helst fick jag med mig min macka, som jag planerar att äta i eftermiddag. Dock låg det ingen dricka i min påse som jag hade hoppats på. Men det är sånt man får leva med.


Idag har jag som mål att ringa minst 100 samtal, för att hinna det borde jag väl kanske sätta igång.

Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards