Hennes

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sara - 22 april 2010 20:35

Det från början ganska så oskyldiga skämtet om norrköpingskillen jag träffade en gång har i min klass börjat gå rätt så häftigt överstyr enligt min mening. Jag berättade efter att jag precis varit i Norköping för mina närmaste vänner om honom, som en kul grej, hade ju inga djupare känslor för honom direkt. Någon råkade vara inom höravstånd och frågade vad det handlade om. Då kläcker min kompis ur sig att han var en 34åring med fru och barn. Vilket såklart inte var sant, han var 21, vilket hon visste. Men så spred sig ryktet till typ hela klassen. Skitkul. Idag blev han dessutom helt plötsligt 16 år äldre och 50. Då var det ju bara äckligt, som om det inte var det innan. Men inte längre kul, folk hörde det. Rykten sprids läskigt fort. Folk kan få för sig saker. Fel saker.

Vad lätt det är att förstöra sitt rykte egentligen..

Ovido - Quiz & Flashcards