Hennes

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Fullt upp

Av Sara - 11 augusti 2010 17:50

Kom precis hem från jobbet. Haha känns rätt tufft att skriva det, även om jag har jobbat där i ett par veckor nu. Jag känner att mina blogginlägg blir allt glesare, så jag tänkte passa på att uppdatera nu medans jag kom ihåg det och hade tid. För just nu känns det som att tiden är en bristvara. Även om jag fortfarande tycker att mitt jobb är rätt kul så kan jag även känna att det är så mycket tid som försvinner av att vara där, för att inte tala om den tid som går åt till resandet varje dag. Det är ju ett par timmar som försvinner, minst. Samtidigt kan jag känna att jag skulle bli väldigt rastlös av att bara gå hemma, så det känns bra att ha nåt att göra på dagarna. Dessutom ser det bra ut på papper att jag har ett jobb, det gör det lättare att få andra jobb i framtiden.

Så jag försöker se det så, jag gör det för min egen skull, min framtid. Dessutom har jag ju lärt mig mycket, och nu kan jag iallafall konstatera att jag inte längre är rädd för att ringa till folk. För med ca 100 samtal per dag så blir man rätt van!

 

Som sagt har jag fullt upp i mitt liv just nu, främst med jobb. Jag önskar att jag hade haft mer tid och ork att till exempel träffa kompisar, för just nu känner jag att det är det som blir lidande. Och helgerna är allt för korta! Förra helgen försvann på ett ögonblick, det var firandet av Christines födelsedag, släktträff och träffa Natta. Och helgen som kommer nu verkar bli lika fullsmockad den, men det är även vad jag hoppas på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards