Hennes

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Sara - 29 april 2010 22:45

Imorgon är jag ledig =) Eller nja, har bara en lektion då de två andra är iställda. Men den tänker jag strunta i, ibland får man göra det. Ibland behöver man det. Och imorgon kväll är det valborg. Tänker dock inte ge mig ut och festa vilt, utan lite mer lugnt, sivilicerat iår med trevligt sällskap. Ska bli skitkul =)

Av Sara - 29 april 2010 15:47

"Jag är van vid att folk driver med mig och gör sig roliga på bekostnad av mig. Att jag pratar utan att tänka först, att jag är blond.. Så har det alltid varit och ärligt talat gör det mig inte så mycket. Jag tar ändå inte åt mig av det. Men det finns en gräns, och vissa verkar inte fatta när den gränsen är nådd. När jag är på bra humör kan jag stå ut med mer, se det roliga i det. Men när jag redan mår dåligt blir det ju inte precis bättre av sånt. Så var det idag. Jag kanske borde skylla mig själv som gått med på det förut, då tar folk för givet att det är fritt fram att säga saker. Men det är det inte alltid, och tycker inte den personen man skämtar om att det är kul ska man sluta och be om ursäkt. Så är det bara, men vissa kanske bara är dumma i huvudet som inte fattar det."


Det här skrev jag på bussen hem från skolan, nu har det gått några timmar sen dess och jag mår mycket bättre. Kände just då att jag bara ville komma därifrån, så jag tog första bästa buss hem istället. Nu låter det som om jag blir mobbad i skolan eller nåt, men såklart är det inte så. Det mesta som sägs är på ett kärlektfullt sätt och jag ger tillbaka lika mycket själv. Men när jag inte ger tillbaka så är det läge att sluta. Men än en gång, för det mesta är jag med på det själv. Tycker att det kan vara rätt underhållande, men inte ALLTID.


Vet inte vad jag ville få fram med detta inlägg, ibland blir jag bara så trött på vissa människor. Just nu är jag bara glad att jag är hemma och att jag inte behöver gå till skolan imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards