Hennes

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Snart ny månad igen

Av Sara - 31 juli 2010 23:21

Om en halvtimme är det Augusti, det känns inte alls kul. För mig börjar nedräkningen till vintern i och med Augusti, och jag vet att det är väldigt negativt tänkande, men tack vare att det nu också har blivit sämre och kallare väder gör att det känns ännu mer som höst. Men jag vet, det kan dröja två månader till innan man märker av hösten. Och det är det jag just nu hoppas på!

Nu har jag gått en vecka på jobbet också. Den har varit väldigt händelserik måste jag säga, trodde inte att det var så mycket man behövde veta som säljare. Men det är hur mycket som helst, och hur mycket att ha i huvudet som helst när man ringer till ett företag oxå. Det verkar jättesvårt! Den här veckan har jag bara haft utbildning men på måndag börjar jag på riktigt med allt vad det innebär. Hoppas verkligen jag säljer något!


Idag har jag bara tagit det lugnt, har varit en rätt ansträngande vecka med ett nytt jobb och allt så kände att jag behövde få varva ner lite nu när det blev helg. Förutom att gå en långpromenad hjälpte jag mamma att städa lekstugan. När jag var liten brukade jag och Elin ha vårstädning av lekstugan varje år, men nu var det väl ca 10 år sen den blev städad sist och används numer bara som förråd, så det var behövligt! Dock är det rätt lågt till tak där inne och jag som är lång måste ducka när jag är där inne, och ännu mer när man går ut och in. Tydligen var det väldigt svårt att komma ihåg för jag lyckades slå i huvudet 3 gånger när jag höll på där, två gånger på samma ställe! Så nu har jag en bula i huvudet och är öm på diverse ställen. Som tur är slog jag i över hårfästet varje gång så jag har inte fått något horn i pannan som tur är, tack och lov.


Men nu ska jag sova så jag kommer upp skapligt imorgon. Har kollat på Pirates of the Caribbean hela kvällen så känner att det ändå inte finns så mycket mer att göra, hade filmkväll med Lisa och Christine igår så känner att jag inte orkar se på mer film just nu.

Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards