Hennes

Alla inlägg den 9 september 2007

Av Sara - 9 september 2007 20:30

Ännu en helg är slut, ännu en ny vecka är på väg att ta sin början. Som det alltid har vart, sen någon smart person kom på systemet med veckor. Men redan innan dess gick tiden, precis lika fort som den gör nu faktiskt. Fast det var längesen, väldigt längesen. Det var innan det fanns datorer och innan människan kommit på det ultimata sättet att utrota sig själva o allt annat levande. Det är sorgligt egentligen, att veta att det är vårt fel. Frågan är bara om vi är beredda att rädda jorden medans det fortfarande finns tid, innan det är försent. Inser vi verkligen hur allvarligt det är, eller kommer vi bara fortsätta att leva på det sätt vi skämt bort oss med att göra, i väntan på den domedag vi själva skapat? 

Nu hoppade jag ifrån ämnet kände jag. Själva syftet från början var att jag skulle berätta om min inte allt för intressanta helg. Jag kanske borde fortsätta prata utrotning, det är mycket intressantare. Fast å andra sidan har man hört allt det så många gånger att man inte längre tar till sig av det. Man vet att jorden kommer gå under, och man intalar sig själv om att det inte var ens eget fel, att det ändå inte hade spelat någon roll vad man gjort. Det hade ändå hjälpt så lite.

Nu hoppade jag ifrån ämnet för andra gången, fy skäms på mig.

 

Min helg var måttligt intressant. I fredags var jag med Ida, det var trevligt, längesen vi träffades. Jag kände när vi träffades att vi gör det för sällan, jag insåg att jag saknat henne. Hon har trots allt funnits för mig i stort sett hela mitt liv.

Vi hade tjockkväll (det var andra dagen i rad för mig) med chips, dipp, godis o cider. Och så kollade vi på film. Mamma kom och hämtade mig vid halv ett på natten. Hon vågade inte låta mig åka nattbuss, eller rättare sagt: hon ville inte att jag skulle gå till bussen. Jag kan förstå henne. Mycket lustiga typer kan vara ute en fredagsnatt.

 

I lördags hände ingenting. Jag var hemma hela dagen utan kontakt med omvärlden, om man bortser från dator o mobil.

Det åskade i flera timmar dessutom, det var tråkigt fast ganska socialt mot min familj. Till kvällsmat åt jag äppelkaka med vaniljsås <3

 

Och så till sist söndagen, denna dag som fortfarande håller på. Idag har jag vart i Tunapark o handlat kläder o annat smått o gott. Jag köpte ett par skor, mer eller mindre klackskor. sen köpte jag två t-shirts, ganska fina om jag får säga det själv. En cam lyckades jag också få tag på. Från claes-olssons. Och nu äntligen så funkar den som jag vill. Jag borde äta igen, har inte ätit kvällsmat än.

Äta bör man annars dör man!

Ovido - Quiz & Flashcards