Hennes

Alla inlägg under maj 2010

Av Sara - 4 maj 2010 21:48

Det slog mig just att jag fyller i övermorgon. Det är snart det! Särskilt med tanke på vad jag ska hinna med till dess. Jag ska baka och jag ska städa. För till helgen kommer släkt och vänner. Just nu prioriterar jag städningen högst så får se hur mycket jag hinner baka. Har roat mig med att städa hela undervåningen sen jag kom hem. Bara övervåningen och mitt rum kvar. Dock överlåter jag städningen av övervåningen till någon annan familjemedlem, jag har gjort mitt. Jag dammsuger undervåningen, Elin dammsuger övervåningen. Så har vi alltid gjort (i alla fall i många år). Så då är det bara mitt rum kvar med andra ord, men det kan vara nog så jobbigt det med. Jag har en förmåga att kasta grejer runt om kring mig inom ett par sekunder. Så alla saker är ju inte på sin plats särskilt länge om man säger så.


Och så är det den eviga plågan att göra läxor, det gör jag nu. Eller det är det jag ska göra, fast egentligen bloggar jag ju. Just nu gör jag en bokpresentation i Engelska B. Tänkte försöka bli klar tills imorgon men får se hur det går.


Såg förresten att jag fick många kommentarer på hur snygg min blogg blivit ;) Fortsätt så, kommentarer älskar jag =)

Av Sara - 3 maj 2010 18:07

Nu är jag klar. Yey! Håll med om att det blev rätt snyggt. Känner mig rätt duktig även om det inte var så avancerat. Så får se hur länge jag vill att min blogg ska se ut såhär. Men just nu kände jag för att ta bort det rosa och lila som var förut och göra den grön. Lite somrig alltså. Min toppbild är taget från andra sidan sjön där jag bor, så om man kollar riktigt noga kanske man ser mitt hus. Min presentationsbild är från en semester med min familj för ett par år sedan nere i Skåne. Tycker den är så himla härlig. Min syster Elin hoppade på mig och mamma lyckades få det på kort. Tyckte dessutom den passade in på mitt nya grön/gula tema.

Så, vad tycker ni? Har jag lyckats göra min blogg lite finare?

Av Sara - 3 maj 2010 17:20

Tänkte leka lite med mitt utseende på bloggen nu här en stund. Får se hur det blir och om jag sparar de förändringar jag gör eller om jag helt enkelt får ändra tillbaka för att det blir dåligt. Men om det ser helt fuckat ut så vet ni varför, och förhoppningsvis är jag inte klar än då :P

Av Sara - 3 maj 2010 16:21

Idag har jag varit hemma, mådde inge bra imorse men som tur är mår jag bättre nu. Så imorgon ska jag till skolan igen, fast det hade jag nog gjort oberoende av hur jag mådde. Har endel skoj inplanerat imorgon jag inte kan gå miste om.

Igår var jag och min familj till Norrköping och handlade lite, stod emot impulser att köpa fina men icke nödvändiga saker tack vare min tillfälligt bristande ekonomi. Och jag lyckades väldigt bra, mycket bättre än väntat. Jag köpte bara tre saker, de saker jag åkte dit för att köpa. Dessa saker var en jacka (då min gamla varit sliten i flera år), studentklänning och studentskor.


Visst, det är kanske lite onödigt att kosta på sig en klänning man förmodligen bara använder en gång, men å andra sidan tar man bara studenten en gång oxå och då måste man få känna sig fin. Och om inte annat kan jag sätta en annan färg på bandet i midjan på den så kan jag nog använda den som midsommarklänning oxå. Och svarta skor kan man ju använda som finskor. Jag kommer bli skitlång! Men det är fint =) Måste passa på att säga offentligt tack till mamma som sponsrade mig i dessa köp, utan henne hade jag fått sy om en gammal klänning som jag först tänkt (och jag som inte ens kan sy).


Nu längtar jag faktiskt till studenten. Det är nästan så jag önskar att det var imorgon =)

Av Sara - 1 maj 2010 22:50

Detta blir mitt första inlägg i maj månad. Jag tycker om maj, den innebär vår =) Imorse när jag kom hem uppmärksammade jag hur gröna alla träd blivit. Det är som en långsam explotion. Igår var jag som sagt hos Christine och grillade MED några vänner (för att förtydliga eftersom någon uppmärksammade att jag skrivit fel). Det var trevlig.


Nu håller jag på och skaffar mig en e-legitimation eftersom jag numer är 18 och måste deklarera själv. Men nu kom mamma tillbaka så nu måste jag gå (det är hon som visar hur jag ska göra).

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards