Hennes

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Sara - 21 maj 2010 23:09

Sammanfattningsvis har den här dagen varit väldigt seg. Eller rättare sagt, jag har varit seg. Har gått runt och varit trött hela dagen och lyckades till och med somna i en solstol på verandan någon timme. Med massa filtar på mig och fågelkvitter, så det var rätt mysigt.

Sen gick min mobil sönder och det var då min dag blev officiellt dålig. Jävla skitmobil, just nu skulle jag helst bara vilja spola ner den i toaletten. Och återigen samma fucking fel, så fort man stänger av den (denna gång för att batteriet tog slut när jag sov) så startar den inte igen. Den är död! Och det var av precis av den anledningen jag köpte ny mobil, för att min förra hade samma problem. Och det är inte simkortet det är fel på heller för så fort jag sätter i det i någon annans mobil än mina egna så startar den utan problem. Så helt onödiga pengar slösade på en mobil som inte ens funkar. Ska lämna in den på lagning (igen) så då blir jag ju utan den i flera veckor igen, jippie.


Nej fy fan, och sen fick jag reda på att arbetet med studentkalendern står still. Jag har ju varit sjuk och hemma från skolan denna vecka och tydligen har det inte hänt ett skit under den tiden. Ska man ha något gjort måste man tydligen göra det själv. Och visst, nu är jag på dåligt humör redan innan, men jag är ändå måttligt irriterad över detta. Ingenting går framåt. Om det fortsätter såhär så kommer vi stå med en stor omålad spånskiva på studentdagen utan vagn och utan att ha gjort något tillsammans som klass för att fira studenten. Det känns som om det bara är jag som bryr mig, och det kanske är så. Och så mycket som jag tjatar och är arg på folk nu för tiden så kommer jag snart inte ha några vänner kvar heller. Jag ska oxå sluta bry mig, det är helt enkelt inte värt det. Om någon annan bryr sig får de ta tag i det hela nu för jag orkar inte längre.


Nu ska jag gå och lägga mig, är ändå bara på dåligt humör. Men är det så konstigt? Imorgon bitti kommer förhoppningsvis mina små kusiner på besök. Det ska bli kul. Så nu ska jag sova så jag orkar med dom, de kommer rätt tidigt oxå så om jag ska sova inatt börjar det bli dags att lägga sig.

Godnatt.


Av Sara - 21 maj 2010 11:47

Jag är fortfarande sjuk, så för att inte tiden ska slösas bort totalt håller jag på och gör en läxa i kulturhistorna. Går ganska långsamt då jag inte orkar sitta några längre stunder, men det är ju bättre än ingenting. Idag är det sådär varmt ute igen, mammas sovrumsdörr ut står öppen hela dagarna så det är ganska skön luft här inne med. Och tack vare att det är så varmt (ca 22 grader ute nu) så kan jag som sjukling även unna mig att sitta på verandan ibland. Dock tror jag att det kommer börja regna senare idag, dels för att luften är så tung att andas att det skulle behövas en regnskur och helst lite åska oxå, dels för att det stod så i tidningen och dels för att Bamse ligger hopkurad på sängen där nere, det gör han alltid när det ska bli dåligt väder och han vill sova bort dagarna. Vill man veta vad det ska bli för väder under dagen kan man alltid kolla på katten. Han vet på något underligt sätt alltid det.

Men nu ska jag fortsätta med min uppsats om Lars Winnerbäck, nu har jag kommit så pass långt att jag ska skriva slutet och sammanfatta lite. Har ingen aning om hur jag ska göra det dock. Inget kommer naturligt utan måste tvingas fram, det är jobbigt när det är så.

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards