Hennes

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Studentklänning

Av Sara - 3 maj 2010 16:21

Idag har jag varit hemma, mådde inge bra imorse men som tur är mår jag bättre nu. Så imorgon ska jag till skolan igen, fast det hade jag nog gjort oberoende av hur jag mådde. Har endel skoj inplanerat imorgon jag inte kan gå miste om.

Igår var jag och min familj till Norrköping och handlade lite, stod emot impulser att köpa fina men icke nödvändiga saker tack vare min tillfälligt bristande ekonomi. Och jag lyckades väldigt bra, mycket bättre än väntat. Jag köpte bara tre saker, de saker jag åkte dit för att köpa. Dessa saker var en jacka (då min gamla varit sliten i flera år), studentklänning och studentskor.


Visst, det är kanske lite onödigt att kosta på sig en klänning man förmodligen bara använder en gång, men å andra sidan tar man bara studenten en gång oxå och då måste man få känna sig fin. Och om inte annat kan jag sätta en annan färg på bandet i midjan på den så kan jag nog använda den som midsommarklänning oxå. Och svarta skor kan man ju använda som finskor. Jag kommer bli skitlång! Men det är fint =) Måste passa på att säga offentligt tack till mamma som sponsrade mig i dessa köp, utan henne hade jag fått sy om en gammal klänning som jag först tänkt (och jag som inte ens kan sy).


Nu längtar jag faktiskt till studenten. Det är nästan så jag önskar att det var imorgon =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards