Hennes

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Min 19-årsdag

Av Sara - 6 maj 2010 20:47

Klockan halv nio imorse för 19 år sedan föddes jag, tiden innan dess måste ha varit tråkig i jämförelse, haha. Alltså har jag fyllt år idag, gått över från 18 till 19. Ett år i taget såsom de flesta gör. Vad har det då hänt för skoj denna alldeles unika dag?

Imorse när jag vaknade pep det massa i min mobil av grattis-sms, vilket såklart gjorde mig glad redan från start. Dock hade jag inga pengar så jag kunde svara på dom. Jag var i skolan som jag brukar vara på vardagar, fick dela på min glansdag med en annan kille i min klass som fyller samma dag som jag. Vi är före detta BB-kompisar, om nu det är intressant att veta. När skoldagen var slut åkte jag för att köpa glass med Lisa, vi åkte hem till mig och sen kom Christine och Erik farandes och vi fikade och jag fick mina första presenter =)

När de åkt och mamma kom hemma blev jag även grattad av min familj och så fikade jag lite till. Det är konstigt hur mycket tid man lägger på att fika vid såna här tillfällen.

Imorgon ska jag ut på krogen, födelsedagar är en bra ursäkt för att komma ut lite. Och i helgen kommer släkten, en bra ursäkt för att träffa dom.


Nu blir jag väl lite filosofisk av mig men det kanske är det födelsedagar handlar om. Att få ta sig tid att umgås med nära och kära och visa dom ens uppskattning genom att ge bort något. Att få en anledning att baka massa kakor och äta tårta(som man kanske försöker undvika i vanliga fall).  Men så kanske det egentligen är med alla högtider, som jul och midsommar. Det verkar stämma, men är som sagt ganska filosofiskt.


Tack för en lyckad 19-årsdag =)

 
 
Ingen bild

Kristin

7 maj 2010 07:27

Grattis sara! Jag kom faktiskt ihåg att du fyllde år, men ack, pengarna på mobilen var slut och ringa kändes lite väl ambitiöst. (vet inte ens hur det stavas) Iaf, hoppas du hade en bra dag!

 
Ingen bild

John Doe

7 maj 2010 07:53

Fick du något roligt då? :P ^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards