Hennes

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Personlighetstest

Av Sara - 11 oktober 2009 22:00

Gjorde nyss ett test om vilken slags personlighet jag hade och vilka jobb som i framtiden skulle passa mig. Tog det inte så allvarligt när jag gjorde det och blev därför förvånad när jag såg att så mycket stämde i resultatet:


Din personlighetstyp:

Tystlåten, allvarlig, känslig och vänlig. Konflikträdd. Undviker situationer som kan leda till motsättningar. Lojal och trofast. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagd. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserad av ledarskap och makt. Flexibel och mottaglig för andras argument. Tenderar att besitta organallitet och kreativitet. Lever för stunden.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Artist, musiker, kompositör, designer. Förskole-och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinär, skogsvaktare, naturforskare, ekonomibiträde, snickare, kurator, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal. kock, sjuksköterska, mekaniker, fysiolig.




Såklart så stämmer ju vissa saker mer än andra medan andra inte alls passar in på mig (exempel så är jag inte särskillt tystlåten). Det som dock var lite roligt med resultatet var att första karriärvalen var artist, musiker och kompositör. Precis vad jag enligt min gynmasielinje håller på att utbilda mig till. I min personlighetstyp står det oxå "Estetiskt lagd". Jag går estet musik!!

Så jag kanske borde tänka om och inse att istället för att ha valt helt fel linje som jag trott fram tills nu kanske istället valt helt rätt. Det här testet gjorde mig glad =)

Men nu vill jag fråga mina (få) läsare något. Tycker DU att testresultatet stämde in på mig? Om inte, vad stämde inte?

 
 
Ingen bild

Emil

12 oktober 2009 16:19

Tystlåten: NEJ!
Konflikträdd: Njae
Extremt utvecklade sinnen? Inte vad jag har märkt^^

Sen stämde nog det mesta faktiskt.

 
Ingen bild

lisa

12 oktober 2009 18:21

inte: tystlåten, konflikträdd. och inte fan är du ointresserad av ledarskap och makt. :P och wtf, välutvecklade sinnen? resten stämde la rätt så bra.
men du kan ju inte hänga upp hela din "tro" om rätt/fel program på nåt sketet test som nån hög hippie har suttit och klurat på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards