Hennes

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Sara - 11 oktober 2009 22:00

Gjorde nyss ett test om vilken slags personlighet jag hade och vilka jobb som i framtiden skulle passa mig. Tog det inte så allvarligt när jag gjorde det och blev därför förvånad när jag såg att så mycket stämde i resultatet:


Din personlighetstyp:

Tystlåten, allvarlig, känslig och vänlig. Konflikträdd. Undviker situationer som kan leda till motsättningar. Lojal och trofast. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagd. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserad av ledarskap och makt. Flexibel och mottaglig för andras argument. Tenderar att besitta organallitet och kreativitet. Lever för stunden.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Artist, musiker, kompositör, designer. Förskole-och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinär, skogsvaktare, naturforskare, ekonomibiträde, snickare, kurator, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal. kock, sjuksköterska, mekaniker, fysiolig.




Såklart så stämmer ju vissa saker mer än andra medan andra inte alls passar in på mig (exempel så är jag inte särskillt tystlåten). Det som dock var lite roligt med resultatet var att första karriärvalen var artist, musiker och kompositör. Precis vad jag enligt min gynmasielinje håller på att utbilda mig till. I min personlighetstyp står det oxå "Estetiskt lagd". Jag går estet musik!!

Så jag kanske borde tänka om och inse att istället för att ha valt helt fel linje som jag trott fram tills nu kanske istället valt helt rätt. Det här testet gjorde mig glad =)

Men nu vill jag fråga mina (få) läsare något. Tycker DU att testresultatet stämde in på mig? Om inte, vad stämde inte?

Av Sara - 11 oktober 2009 00:21

Kanske är jag knäpp, eller kanske blir man bara som man umgås :p Hur som helst så kommer Hampus snart med nattbussen. Sådär lagom sent, vår planering av saker och ting är inte alltid den bästa. Men det blir väl typ att sova och sen umgås imorn istället. För just nu är jag extremt trött.

Träffade nänligen mina små kusiner idag, och dom vet verkligen hur dom ska köra slut på mig. Och med dom menar jag Edvin, Vilgot är ju inte så stor än. Han mest sover, men han får nog mer energi med tiden han med. Små barn har en tendens att ha det.

Jag har tänkt på det förut, var dom får sin energi ifrån. Undra om dom har någon hemlighet man glömmer bort när man blir äldre. Jag hoppas verkligen kunna knäcka det mysteriet. Det och hur man tillverkar en trollstav!

Ovido - Quiz & Flashcards