Hennes

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Sara - 19 oktober 2009 18:55

Igår var jag och tog vaccinationsspruta mot svininfluensan. Eftersom jag har astma (eller astmaliknande symptom) så hamnade jag i riskgrupp A vilket innebar att jag hamnade först i kön av alla som ska vaccineras i Sverige. Var länge osäker på om jag skulle vaccinera mig eller inte. Men med tanke på att jag dessutom klassades som riskgrupp gjorde att jag till sist bestämde mig för att göra det.

Bieffekter av vaccinet kunde vara influensaliknande symptom och illamående (med mera) och såklart mår jag illa och är väldigt hängig idag. Synd bara att det var i samband med uppspelen av våran musikal som börjar imorgon. Dålig timing som vanligt, hoppas bara jag mår bättre då. Och framförallt att det inte sätter sig på rösten! 7 Föreställningar de närmaste tre dagarna. Blir tufft om kroppen tror den har influensa.

Ovido - Quiz & Flashcards