Hennes

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Sara - 19 augusti 2009 20:23

Till Lisas kommentar: Jag vet att jag var negativ, men ibland så måste man få vara det oxå. Jag tycker om att visa känslor helt enkelt. När jag skrev inlägget höll jag dessutom på med musikteoriläxan, det kan göra vem som helst på dåligt humör. Det borde du oxå veta. Nu är jag inte alls lika negativt inställd till allt längre.

Och ja, det är bara 10 månader kvar i skolan. Men jag vill inte ut i arbetslivet heller. Jag vill bara frysa tiden. Men som du redan påpekat, det är omöjligt.

Av Sara - 19 augusti 2009 16:23

Och imorn börjar skolan. 10 veckor av lov tar slut ikväll. Jag vill inte!! Visst, första dagen går väl an. Då är det trevligt att träffa alla kompisar igen som man som vanligt lyckats tappa kontakten med över sommaren fast man sa att man inte skulle göra det. Första dagen är ett trevligt återseende innan lektionerna börjar och man får massa läxor och prov.

Sen inser man att man ska träffa samma personer varje dag i ett helt år med ingen som egentligen vill vara där. Min klass består av 18 skoltrötta personer som bara är där för studiebidraget. Och jag är skoltrött redan innan skolan börjat. Det är då man inser hur jävla mycket bättre det är med sommarlov! Dessvärre inser jag det redan nu. Vilket betyder att inte ens imorgon kommer bli kul. Jag vill ha mer sommarlov! Mitt allra sista sommarlovs allra sista dag går mot sitt slut.


Och förresten ljög jag om att läxorna kommer sen, för jag har läxor redan nu. Sånt jag inte orkade göra förra året som jag måste få klart nu. Ämne: Gehörs-och musiklära. Och jag fattar ingenting! Om jag inte klarar det här får jag streck i hela kursen och då har ett helt års närvaro varit till ingen nytta alls.

Fan vad negativ jag är känner jag. Men att skolan börjar imorn när jag trivdes så bra med lov samt att försöka göra en läxa man inte ens fattar titeln på gör mig verkligen inte på bra humör.

Ovido - Quiz & Flashcards