Hennes

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Om skola

Av Sara - 27 februari 2009 22:05

För att svara på "Anonyms" kommentar till min förra blogg:

Ja, det finns ämnen jag tycker om. För det är ju så att vissa lektioner är roligare än andra. Sen är det ju oxå så att det beror väldigt mycket på vad man gör på just den lektionen. Även fast det är en lektion man vanligtvis tycker är kul så kan den oxå vara tråkig. Det beror ju helt på om det man håller på med känns intressant eller inte.

Iaf jag tycker att det är som roligast att lära sig saker när man vet på en gång att man kan ha användning av det i livet. Saker man bara ska lära sig av principsak för att skolverket har bestämt så känns totalt onödiga. Vissa lektioner känns det som man går till bara för att få närvaro och betyg. Kanske just därför att det känns så totalt onödigt att lära sig. Att det bara tar upp plats i hjärnan, men främst att det är slöseri på tid. Och så måste man väl oxå få känna. Eller? Allt kan ju inte vara kul här i världen och just därför så är man inte heller alltid på strålande humör.


Trevligt att du skriver igen Anonym förresten. Hoppas du blev nöjd med ditt svar. Synd bara att du inte vågar presentera dig.

 
 
Ingen bild

anonym

3 mars 2009 21:49

Va?
Det var jag som kommenterade ditt förra inlägg med betäckningen "anonym", jag har aldrig läst din blogg innan :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards