Hennes

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Sara - 23 juni 2010 22:40

Jag är uttråkad! Det är skittrist. Jag har precis ätit mat och kollat lite på tv, nu satte jag mig vid datorn. Det finns egentligen ingen anledning till att stanna uppe längre, egentligen borde jag nog gå och lägga mig. Men jag vill inte sova, inte än. Även fast det inte finns nåt att göra förutom just det om man inte bara vill sitta av tid. Och det känns ju oxå meningslöst.

Men om jag ska vara ärlig känns ganska mycket meningslöst just nu. Det känns meningslöst att stanna uppe, men även meningslöst med att vakna imorgon. Vad finns det att göra då liksom? Jag går inte i skola längre, jag har inte ens lov. Jag är arbetslös på obestämd tid. Vem vet när jag får ett jobb? Och tills dess finns det inget att göra. Det är så det känns. Klart det alltid finns saker att fylla dagarna med, men just nu känns det mest som om jag går och väntar.

Jag hatar det, jag vill kunna njuta av sommaren och ledigheten. Men all dena oro gör mig galen. Jag är rädd att all min fritid inte är något bra för mig, jag gillar att ha fullt upp för att slippa tänka. Med inget att göra om dagarna finns risken att jag börjar tänka på massa igen. Sånt som gör mig ledsen. Har lyckats hålla mig på ytan ett tag nu, det har varit så mycket att göra att jag inte har haft tid att tänka på hur jag mår. Men återigen känns det som om jag börjar tappa balansen. Falla.  

Ovido - Quiz & Flashcards