Hennes

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Sara - 22 juni 2010 23:23

Och så var jag hemkommen ifrån England. Fast det var i och för sig några dagar sen. Åkte tisdagen den 15 juni och kom hem lördagen den 19 juni (skriver för att komma ihåg senare). Det var verkligen skitkul! Hade inga direkta missöden heller utan allt flöt på som det skulle. Och vad mycket grejer det fanns att se i London. Sist jag var där för 2½ år sedan bodde jag och Lisa utanför London och åkte bara in dit en dag för att kolla runt. Nu insåg man hur mycket man missade, och vi missade förmodligen massa fast vi gjorde så mycket vi orkade. Vi såg Buckingham Palace, Big Ben, London Eye, Notting Hill, Camden Market, Madame Tussauds, Oxford street, Abbey road, Soho, Earls Court och mycket, mycket mer jag inte kommer ihåg för tillfället. Det var jättekul, vi picknickade i en park. Vi åt nästan på en Engelsk pub och vi var ute på en Engelsk klubb. Haha det rimmar. Nu hade jag tänkt att skriva vilket jag tyckte var roligast men jag kan faktiskt inte bestämma bara en grej. Men jag vet vad Christine skulle ha valt, Bid Ben (eller kanske klubben ;)?) Vilket tyckte du Lisa?


Hur som helst var det askul och jag ser fram emot nästa resa, även om det just nu känns som om jag aldrig kommer få ett jobb och att jag därav aldrig kommer kunna tjäna pengar att åka på en till resa för. Men även om det var jättekul så var det väldigt skönt att komma hem. Inte så att jag hade hemlängtan, men när jag klev ur bilen på min tomt insåg jag återigen hur mycket jag älskar mitt hem. Allt var så grönt och så fantastiskt vackert. När man lever med skönheten varje dag är den svårare att uppskatta, på så sätt är det bra att resa bort ibland och få lite perspektiv. Och varje gång man kommer hem så tänker jag samma sak, borta bra, men hemma bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards