Hennes

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Sara - 15 november 2009 19:09

Och min braiga uppdatering på bloggen fortsätter! Idag har jag allmän städdag. Har fixat och donat med lite saker som behövde fixas med här hemma och sen storstädat mitt rum. Tvättat fönster, tvättat mina gardiner, bäddat rent sängen och hängt ut alla sängkläder på vädring, dammat och dammsugit allting, sorterat papper och böcker och lite annat smått och gott. Sånt som behöver göras ibland. Det bästa med storstädning är känslan när man är klar och man bara kan luta sig tillbaka och tänka på hur duktig man varit. Har dock inte kommit dit än idag så just därför kommer inte detta bli någon lång blogg.

En annan sak som är väldigt trevlig när man storstädar är alla gamla saker man hittar. Tog upp en pall/låda med massa barbiekläder i till mitt rum (tänkte jag kunde få användning av pallen) och satt sen och kollade igenom dom. Förutom alla minnen kläderna framkallade kunde jag heller inte sluta förundras över hur bra mina barbiesar måste haft det om dom varit riktiga. Om jag hade haft så otroligt mycket fina kläder så hade jag inte behövt handla på väldigt väldigt länge! Synd att dom kläderna inte var i min storlek bara :p

Förutom minnen och avundsjuka hann jag dessutom med att bli rik. Städade ovanpå min garderob och hittade en låda med grattiskort från när jag fyllde år. Dum som jag var så hade jag låtit pengarna ligga kvar i kuverten när jag packade upp dom där. Dock var det ju bra nyheter nu eftersom jag inte kom ihåg dom förrän nu. Så tjänade 400 kr på att städa idag =) Kanske ska köpa en barbieklänning i min storlek för dom :p

Ovido - Quiz & Flashcards