Hennes

Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Sara - 19 juli 2008 23:00

Om precis en vecka fyller min blogg ett år. Otroligt att jag orkat hålla på så länge. Är stolt över mig själv. Grattis.

Av Sara - 19 juli 2008 22:45

Jag kan inte beskriva det som håller på att hända. Nått håller på att förändras. Med mig, med allt. Just nu känns det som om allt händer för första gången.


Bra eller dåligt, jag vet inte.

Av Sara - 19 juli 2008 21:23

Idag är jag sliten, har knappt sovit någonting på flera dagar plus att jag knappast har tagit det lugnt för fem öre sen jag kom hem från semestern. Precis som om jag måste ta igen allt jag missade när jag var borta. Hade massa med roligt att göra idag men jag orkade inte med något av det. Allmänt väldigt trött. Det är inte vidare kul när man vill göra nått men bara inte orkar. När hjärnan vill men kroppen vägrar.

Hur som helst så var jag hos mormor idag. Var typ barnvakt åt min kusin Edvin när mormor fick hjälp av min morbror med nått. Sen åkte de två ut till morfars grav. Mormor ville dit och Magnus passade på när han ändå var i stan.

Tydligen så skulle mormor och morfar firat guldbröllop idag. Men det hann bara bli 49 år för dom tillsammans... Mormor började nästan gråta när hon sa det. Visst är det oxå mycket beroende på vad man jämför med men jag fick bara 16 år med honom. Älskade morfar, vad jag saknar honom! I förrgår skulle han äver ha fyllt 77 år. Det är kanske inte så ungt men han var ung innan han blev sjuk och skulle fortfarande vart det om det inte vart för den där jävla cancern.


Fan vad jag hatar den sjukdomen. Det är den absolut värsta jag vet. Den har förstört mitt liv mer än jag någonsin trodde var möjligt.

När jag var liten frågade jag pappa och mamma om inte jag kunde få ett till syskon. Då sa alltid pappa

"Haha nej du Sara, jag väntar på barnbarnen istället". Han hann aldrig få se något barnbarn, han fick inte ens chansen att se sina egna barn växa upp. För både Elin och jag var ju bara barn när han dog. Barn som istället för att få en trygg uppväxt fick sjukdom och död.

När man var liten trodde man alltid att livet skulle bli som någon av de sagor och filmer man alltid såg på. Där hade alla något gemensamt, de slutade lyckligt. I verkligheten finns inga lyckliga slut. För mig tog min saga slut när jag var 12. Det var då jag insåg att livet kommer att döda oss alla.

Ovido - Quiz & Flashcards