Hennes

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Dan före första skoldan

Av Sara - 19 augusti 2007 17:52

Sista sommarlovsdagen idag, det känns skit. Jag vill inte att sommarlovet ska vara slut. Det har varit så jävla skönt att ha lov. Bara få göra ingenting när man vill, inte ha dessa krav på sig hela tiden som skolan ställer. Som att göra läxor, gå upp tidigt, vara aktiv på lektionerna o lyssna. Helt enkelt inte få göra vad man vill när man vill, det känns skit nu när man är bortskämd med det.

Skolan är tråkig, man orkar inte lyssna, orkar inte bry sig, fast man egentligen borde. Fan oxå, fan att 9 veckor av lov måste ta slut just imorn. Jag är skoltrött redan innan jag börjat skolan. Men vem vet, det kanske blir jättekul, det är ju ny skola, nya klasskamrater och nya ämnen. Jag kanske kommer stormtrivas, kanske kommer vakna varje morgon med ett leende på läpparna som blir ännu bredare när jag inser att jag ska till skolan även den dagen. Men varför skulle det bli så? Jag har ju aldrig känt så förut, jag är nog helt enkelt inte gjord för att trivas med att gå i skolan. För mig kommer nog alltid tiden man tillbringar i skolan vara en långsam nedräkning tills man får sluta "bara 3 timmar och 18 minuter kvar nu..."


Jag har bestämmt mig för att köpa egen dator, jag har nämligen kommit på att den enda dator min familj äger allt för ofta är upptagen. Jag hatar att dela med mig, jag förväntar mig hela tiden att alla ska lämna ifrån sig datorn så fort jag vill ha den, och blir arg när jag inte får den. Självisk jag vet. Därför är det nog bäst för husfriden att jag skaffar egen dator, bäst för alla helt enkelt. Och jag vill verkigen ha en.

Men att skaffa dator är inget man gör på en halvtimme, iallafall inte jag. Det har jag inte råd med. Alla mina besparningar räcker knappt till halva den dator jag vill ha. Den kostar 6000 kronor, den verkar bra, duger för mig.

Men för att få den så måste jag antagligen spara hela mitt studiebidrag i tre månader eller låna av mamma. Och eftersom jag antagligen inte kommer kunna spara alla pengar så får jag nog räkna med ett halvår. Det känns jobbigt och vänta så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards