Hennes

Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av Sara - 3 augusti 2007 00:27

Denna dag tillbringade jag på Grönan i stockholm. Kom hem för en timme sen men det känns fortfarande som om jag sitter i en bergodalbana lr nått mkt värre. Jag kommer inte ihåg vad den heter men den går runt och upp, hit o dit. Mådde illa andra gången jag åkte den o sen dess har det inte velat sluta helt. Ungefär så känns det nu. Dessvärre var det den roligaste av alla attraktioner... tror jag, roligast kanske den inte var men den ligger högt på listan. Längst ner ligger spöktunneln. Typ teckningar av gubbar som fladdrade varje gång vagnen svängde. Det var väldigt tråkigt.

Det var som planerat jag, lisa o hennes bror o mor som åkte till gröna lund. Men lisas mamma åkte knappt något alls. Men det är kanske så mammor fungerar. Dom sitter helt enkelt hellre o tråkar på en bänk än att skaffa åkband och åka allt som ser läskigt ut. Kanske är det så att när man blir äldre så är det helt enkelt inte kul längre. Man har vant sig vid kittlet i magen o blir inte lika överraskad längre. Hoppas inte det händer mig för jag hade väldigt kul idag. Jag är verkligen glad att jag följde med.

Det var en jävla kärring i kön till kärlekstunneln. Det var ganska mycket folk som köade o när vi kommit ungefär halvvägs så kom tanten fram med sina två ungar o ställde dom framför oss. Sa typ " så, o så väntar jag här tills ni har kommit iväg" Vi köande människor blev chockade över hennes beteende o jag frågade vänligt

"ursäkta men känner ni dom framför er eller?" kärringen sa nej o såg fundersam ut.

"jaha, men det är kö här" fortsatte jag, fortfarande vänligt. Tänkte ju bara ge kärringen en vink så hon fattade att vi köat o att det blir jävligt orättvist om vissa ska slippa det. Tantfan hade inte samma uppfattning som jag o sa

" men vadå, vi har ju stått här hela tiden, detta är mina ungar. dom har ju alltid stått framför er." hon lät mycket irriterad. Som fan heller att dom hade, såg ju för fan när dom kom! Kom fram till att det inte var värt att fortsätta att påstå att hon hade fel, för hon skulle ändå aldrig ge sig. Hur fel hon än hade. Vissa personer är så, tror att dom kan tvinga andra att tro att dom har rätt även fast dom sjävla vet att dom har fel.

Jag funderade allvarligt på o välta hennes ungars båt framför oss men Lisa påpekade att det inte var deras fel att deras mamma var en idiot o det har hon rätt i. Så ungarna slapp bli blöta, kul för dom...

Jag ska inte berätta om alla attraktioner jag åkte, det orkar jag inte. Men jag åkte mycket, allt som verkade roligt och lite till. I stort sett allt utom Fritt Fall Tilt som vi inte vågade åka o lilla parisehjulet. Lisa o jag ställde oss i kö till den men kunde inte komma ifrån töntkänslan. Så på sätt o vis vågade vi inte åka den heller.

Jag åt med kinespinnar oxå. Är väldigt stolt. Var ioförsig bara 2 tugggor o resten med gaffel men huvudsaken är att jag faktiskt åt med pinnar! Kännde mig helcool.

Men nu ska jag ta o gå o spy, känner att jag behöver det efter allt bergodalbaneåkande framför datorn.

puss o kram


P.S Jag har kommit fram till att lisas mamma inte är så läskig trots allt, har nämligen alltid tyckt det förut. Men idag insåg jag att hon bara var en ganska vanlig mamma. Jag vet inte varför jag har tyckt hon var läskig förut. Men allas föräldrar är läskiga, mer eller mindre....

Ovido - Quiz & Flashcards