Hennes

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Grattis pappa

Av Sara - 15 augusti 2007 22:27

Grattis pappa. Idag skulle du fyllt 47 år. Jag ville åka och hälsa på dej men det fanns aldrig riktigt tillfälle för det. Förlåt.

Jag kommer en annan dag, tittar på alla blommor o ser hur fint du har det. Du har det vackert där du är, alla träd och så din sten. Du kunde knappt fått en finare plats.

Kanske har du det bättre där du är nu, långt bort från smärta och lidande. Men det är ingen som vet, vi kan bara hoppas att du har det bra. Allt jag vet är att du är för långt bort, alldelles för långt bort.

Jag önskar så att jag kunde få se dig en gång till, få ge dig en kram, få säga hur mycket jag älskar dig. Åtminstone få höra din röst. Ibland ringer jag till din mobiltelefon, du har talat in ett meddelande på den. Du säger att du inte kan svara men att du kommer ringa upp, jag önskar så att du kommer göra det....


Pappas flicka, det sa mamma alltid att jag var. Din flicka pappa.

Du är den personen i hela världen jag älskar mest, varför fick jag inte mer tid med dej? Varför varför varför?

Jag förstår inte, varför var allt tvunget att hända?

Vi var den perfekta familjen, alla var så lyckliga. Men i denna värld exixterar inte lyckliga slut, inte ens för oss....


Jag önskar så att det vart jag. Jag som blivit sjuk, jag som blev tvungen att äta tusen olika mediciner och sitta i rullstol, jag som fått cancer... Att det vart jag, inte du pappa. Du behövs här, alla behöver dig, inte bara jag. Mamma behöver dig, Elin oxå, och farmor och farfar, dina syskon...

Du vet ju själv hur älskad du var. Aldrig arg, alltid optimistisk, du såg alltid något positivt i allt. Alla älskade dig.

Vet du pappa, jag önskar jag kunde vara som du, du hade allt enligt mig. Jag önskar att jag oxå hade det. Men jag saknar enheldel.
När jag tittar på kort på dig o samtidigt tittar på mig själv i spegeln så ser jag alla likheter. Jag kan inte säga vad det är men när jag tittar på kort på dig så ser jag delar av mig i dig, då måste det ju vara tvärtom oxå. Det betyder att du alltid är med mig, kanske betyder det att jag inte förlorat hela dig. om så är fallet så ska jag aldrig någonsin skada mig själv, för det kanske skadar även dig. Jag skulle aldrig göra dig illa pappa.

Hoppas du kan hjälpa mig att göra rätt val i livet oxå...

Jag har så mycket obesvarade frågor till dig, saker jag aldrig hann fråga. Tillexempel om du oxå har vart ung och dum, har du det pappa? Har du någongång gjort något du vet vart fel men du älskade att göra det o kan knappt vänta tills nästa gång? har du kännt så någon gång?


Pappa vart är du? Jag har provat att ropa på dig, men du svarar aldrig. Jag har provat att titta på en fläck så länge att man glömmer bort vad det är man tittar på, bara för att få se dig. Men du syns aldrig till. Jag saknar dig, huset är så tomt utan dig, jag är tom. Allt är tomt. Det är du som saknas pappa, du är den sista pussenbiten. Utan dig så kan inte pusslet bli klart. Och nu när din kropp är förvandlad till aska så kommer aldrig pusslet att bli helt. Vi kommer aldrig bli lyckliga utan dig.

Tiden läker inte alla sår, den kommer aldrig läka mitt.


Grattis än en gång pappa. Jag hoppas att du vet hur mycket jag älskar dig. Hoppas att du vandrar runt bland oss som en skyddande ängel. Du skulle passa som ängel. Du är den bästa far man kan tänka sig, jag antar att jag får vara tacksam som fick ha dig hos mig i 12 år. Men det räcker inte, jag vill ha dig här nu. Du behövs.

Hoppas verkligen att du fick en bra födelsedag där uppe i himlen med lika mycket kärlek som familj o vänner skulle kunna gett dig. Hoppas du är lycklig där du är nu. Det är allt jag ber om, och att jag kommer få träffa dig igen en vacker dag.


Jag älskar dig så

Jag saknar dig så


Grattis John Mats Sören Sjöholm <3

 
 
Ingen bild

Lisa

16 augusti 2007 19:38

Jag älskar dig så jävla mycket Sara. Glöm aldrig det, glöm aldrig mig. För jag kommer aldrig glömma dig. Hoppar du, hoppar jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards