Hennes

Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Sista terminens första dag

Av Sara - 12 januari 2010 21:45

Idag var det första skoldagen efter lovet, var dags att kasta tillbaka dygnsrytmen igen till den vanliga, alldeles för tidiga. Jag gjorde det dessutom extra spännande för mig själv genom att gå upp en timme för tidigt, kl halv 6. Om det inte varit för mamma hade jag nog hunnit hoppa in i duschen utan att komma på det. Som tur var kunde jag gå och lägga mig igen, dock lyckades jag inte somna om av någon anledning. Men det gjorde inte så mycket, jag tänker nämligen väldigt bra när jag ligger och ska sova. Så även idag. Såklart kommer man aldrig ihåg vad efteråt, man befinner sig liksom i någon slags halvslummer.

Imorse var jag dock kreativ, låg och tänkte ut en dikt. Absolut ingen bra, handlade inte om något intressant heller för den delen. Men tänkte ändå dela med mig av den till er läsare.


Nu är jullovet till enda

Tillbaks till skolan vi går

Undrar vad som nu ska hända

Under detta nya år

 

Så. Skratta inte! Jag var som sagt inte vaken när jag kom på den.


Min förkyldning vill fortfarnade inte ge med sig, jag hatar mitt imunförsvar! Jämt förkyld och trött. Var dock på vårdcentralen igår och tog lite prover. Sjuksköterskan sa nåt om att jag skulle kunna vara en försökskanin efter att ha tagit två stickprov i fingret och ett i halsen. Jag tyckte det var lite kul. Hon var inte van vid patienter som inte reagerade när hon tog proven. Hur som helst fick jag några piller utskrivna mot min nästäppa, hoppas verkligen dom hjälper. Inte kul att börja skolan när man är sjuk, men i och för sig inte kul att ha lov när man är sjuk heller.

Jag får glädja mig åt att min sista termin på gymnasiet har tagit start. Ser för första gången fram emot studenten och skolslutet. Har börjat planera min framtid så smått, även om allt fortfarande är i sin vagga. Hoppas bara allt löser sig nu som jag vill det.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards