Hennes

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Punktform

Av Sara - 16 februari 2010 19:03

Denna dag började rätt dåligt men kom att bli rätt bra ändå. När jag vaknade var jag tröttare än vanligt, funderade ett ögonblick för att skita i svenskan och somna om en timme men drog mig iallafall till slut upp. I skolan visade det sig att jag måste lära mig två nya jazzlåtar på piano, något som gjorde mig på ruttet humör. Pga att:

1) Jag hatar jazz

2) Jag kan inte spela jazzackord

3) Jag kan absolut inte lära mig spela jazzackord så fort som det verkar förväntas av mig.


Med andra ord var jag rätt negativ, och extremt hungrig av någon anledning. Blev övertalad att följa med Lisa och Christine och äta kinesiskt på stan, ett mycket bra initiativ. Anledning till att jag först tvekade: Försöker leva extra ekonomiskt nu sista tiden innan sommarlovet, dels för att jag vill förbereda mig inför arbetslöshet men oxå för att jag börjar fundera på att köpa en egen dator (dock än så länge bara en dröm). Men Christine och jag delade på en portion tigerräkor och ris så var rätt ekonomisk ändå, och blev sådär lagom mätt på det oxå.

När jag återvände till skolan hade jag gemensam sång. Kanske världens mest onödliga lektion. Av den anledningen (och att jag har en låång håltimme innan) var det andra gången på ca 2 år jag närvarade på lektionen. Kände mig duktig =)


Vilket långt inlägg det här håller på att bli känner jag, var meningen att bli ett rätt kort. Som alltid. Så förlåt om det är lite flummigt. Hur som helst har jag bara två... nej tre saker till att tillägga, i kronologisk ordning såklart (varför nu det är viktigt)

1) Jag har fått en icke så hemlig "beundrare" i skolan. Men alltid trevligt med lite  uppmärksamhet =)

2) Min studentmössa kom idag. Den är fin, passar rätt bra gör den oxå =) Mindre än 4 månader kvar till studenten nu!

3) Jag träningscyklade efter skolan oxå! Hemma. Hade mirakulöst nog lite överskottsenergi kvar när jag kom hem från skolan. Tänk vilken skillnad det gör när man äter lite. Har typ ingen kondition alls, men det ska det bli ändring på! Första låten var jobbigast, dels för att jag inte värmde upp och tog snabbaste låten först. Men efter andra låten insåg jag att man överlevde fast det gjorde ont i benen. Det var en skön känsla. Men måste erkänna att benen hade hunnit bli rätt skakiga efter X antal låtar.


Som avslutning på detta långa blogginlägg vill jag bara säga att jag gillar punkter. Och listor. Som nyss när jag skrev i punktform, som en lista liksom. Och jag skriver listor för ALLT (okej kanske inte, men mycket). Nu ska jag gå upp och kika om mamma möljigtvis kommit hem med någon semla till mig. Så mycket för den träningen, men det är ju faktiskt bara Fettisdag en gång om året.

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2010 00:14

Jag känner mig så jävla ensam. Det var längesen jag kände såhär. Trevligt att dessa känslor tenderar att komma tillbaka så man inte glömmer bort hur pissigt livet kan vara... Vad ska jag ta mig till nu? Den här stunden på dagen är den värsta, allt är...

Av Sara - 2 november 2010 00:32

För första gången i mitt liv har jag blivit rejält jävla dumpad. Och då räknar jag ändå bort tidigare förhållanden som bland annat slutat över sms för att mitt ex befann sig på okänd ort "utan täckning" och offentligt skaffade tjej veckan efter, elle...

Av Sara - 31 oktober 2010 19:14

Det är inte sant, jag har fått mig en egen liten stalker! En kille från min hemstad (kholm) som jag aldrig stött på tidigare, hur konstigt nu än det kan tyckas i en så liten stad. Eftersom jag vill vara lite schysst och inte lämna ut hans namn här ka...

Av Sara - 20 oktober 2010 23:09

Jag funderar på att skaffa en ny blogg. Jag känner att jag behöver en omstart i livet, med denna blogg känns det som om jag skriver efter ett visst mönster som jag nu har tröttnat på. Jag tänker ofta på saker som jag skulle vilja skriva om, men tänke...

Av Sara - 21 september 2010 19:36

När jag gick till och från jobbet idag kände jag för första gången att hösten var här. Visst har jag sett det förut och vetat om det, men idag var första gången jag verkligen kände det. Det var så kallt i luften, sådär fuktigt och rått som det blir n...

Ovido - Quiz & Flashcards