Hennes

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Sara - 17 augusti 2010 14:47

Sitter på jobbet och är uttråkad. Det börjar kännas mer och mer hopplöst det här. Alla som man ringer till är ovänliga och otacksamma och alla verkar tro att man ska lura dem på alla deras pengar, därför gör de säkrast i att lägga på i örat på mig.

Nej usch. Ringde nyss tillbaka till en kund som förut verkade intressrad och som jag skickade mejl till. Men icke där heller.


Kanske är det jag som gör fel men det börja kännas rätt omöjligt att tjäna pengar inom den här branchen. För att lyckas tror jag att man måste vara envis och helst köra över den man pratar med och absolut inte bry sig om ifall de blir otrevliga utan helt enkelt bara förtsätta tjata(förklara vad produkten innebär). Men jag är inte så, om en kund säger nej redan från början lägger jag hellre på. Jag vill inte tvinga på någon något de inte vill ha. Och även om jag har lärt mig att inte ta emot den skit som folk kastar emot mig så tar man ändå illa upp. Jag gör bara mitt jobb, men det är ingen som verkar fatta det. För dom är jag bara en sån där irriterande person som ringer och stör och förmodligen bara tänker lura dem. Det värsta är att jag förstår dem!


Men nu är jag negativ, och det vet jag. Men den här veckan har gått så jävla set! Men om ett par timmar får jag åka hem och förhoppningsvis sover jag inte så hårt på tåget att jag hamnar i Sala, som är slutstationen för mitt tåg.


Nu ska jag jobba lite till. Forhoppningsvis finns det någon som är lite intresserad eller åtminstone lite trevlig att prata med så jag blir på bättre humör.


Men nog om mig, hur har er dag varit? =)

Ovido - Quiz & Flashcards