Hennes

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Sara - 26 juli 2010 20:28

Nu var det väldigt längesen jag skrev på bloggen (igen), särkert en månad sen?! Hur som helst, det har inte hänt ett skit samtidigt som det har hänt massor, beroende på hur man ser det, som vanligt. Men några saker som faktiskt hänt är att jag har varit i Stockholm på minisemester, badat i havet, ungåtts med kompisar, gått hemma och slöat med mera med mera.


Men egentligen ville jag mest bara skriva lite om min dag, jag hatar att sammanfatta flera veckor bara för att jag måste. Idag har iallafall varit nästintill kaotiskt. Jag åkte in till Norrköping på morgonen för den första dagen på mitt framtida jobb på MVG Invest AB. Idag skulle ägnas åt introduktion av arbetet. När jag så kommit fram till Norrköping och sitter och väntar på att jag ska börja på stationshuset ringer min projektledare (chef) och talar om att dagen blivit inställd för att han som skulle hålla i utbildningen blivit akut magsjuk. Jaha, jävla fucking skit tänkte jag och hade inget annat val än att åka hem till Katrineholm igen. Därifrån gick jag till mormor för att få skjuts av henne hem till mig. Tog ett par timmar innan vi kom iväg vilket inte var kul då jag var på ruttet humör över att ha blivit berövad min första arbetsdag och dessutom betalat nästan 200 kr på resor helt i onödan.

När jag väl kom hem insåg jag att jag inte hade en aning om när och om jag skulle till Norrköping imorgon. Jag ringde till min arbetsgivare men utan att få svar. Jag ringde till och med till han som var magsjuk, men han svarade inte heller (som tur var, han kanske hade blivit arg om jag väckt honom). Som tur var fick jag till slut tag på arbetsgivaren och efter ett par samtal och ett par försök så fick jag reda på att jag skulle vara där kl 10 imorgon. Alldeles utmärkt med mitt tåg alltså. Hoppas det går bättre då än det gjorde idag! Och hoppas inte min arbetsgivare tycker att jag är tjatig, även fast jag är det. Men eftersom jag pendlar så måste jag vara det, om jag vill komma i tid och inte åka i onödan.

Nej usch fan, detta har varit en jobbig dag. Hoppas imorgon är bättre!


Ska försöka bli bättre på att uppdatera, men kan tyvärr inte lova nåt eftersom min fritid lär krympa nu. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards